• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Det stod även att jag kommer få beslut om 6-7 veckor. Hon har handlagt mitt ärende super snabbt hittils.
Skönt att det går snabbt för dig. Det stod i sambons brev också att han skulle få beslut om 6-7 veckor. Det brevet kom i november 2020 och han har ej fått beslutet än. Men så har det ju varit lite borgenärer som KFM fått jaga som gjort att det dragit ut på tiden.
Han får godkänd sanering så länge ingen invänder nu sista vändan skrev handläggaren.
 

Hskk

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
6 April 2021
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Är det vanligt att få avslag om nått inkassobolag/borgenärer invänder?

Vad ska man göra då, vad är nästa steg?, ska man skriva en formuleringen med överklagan då?

Jag är ganska nervös nu att nån ska motsätta sig.
 
Senast ändrad:

Källa

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 Februari 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
Är det vanligt att få avslag om nått inkassobolag/borgenärer invänder?

Vad ska man göra då, vad är nästa steg?, ska man skriva en formuleringen med överklagan då?

Har ingen aning om hur vanligt det är. Beror ju helt på varför borgenären motsätter sig.

En borgenär motsatte sig min skuldsanering, med motiveringen att mitt senaste lån låg för nära i tiden. Då gick mitt ärende per automatik vidare till en jurist på KFM som gick igenom mitt ärende igen. Och hon beslutade om skuldsanering för mig. Hon hade kunnat lyssna på borgenären och gett mig avslag, men så blev det inte.

Får man avslag så får man ju överklaga till Tingsrätten och redovisa för varför man ska få skuldsanering. Alternativt söka igen och rätta till det som gjorde så att man fick avslag.
 

Hskk

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
6 April 2021
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Har ingen aning om hur vanligt det är. Beror ju helt på varför borgenären motsätter sig.

En borgenär motsatte sig min skuldsanering, med motiveringen att mitt senaste lån låg för nära i tiden. Då gick mitt ärende per automatik vidare till en jurist på KFM som gick igenom mitt ärende igen. Och hon beslutade om skuldsanering för mig. Hon hade kunnat lyssna på borgenären och gett mig avslag, men så blev det inte.

Får man avslag så får man ju överklaga till Tingsrätten och redovisa för varför man ska få skuldsanering. Alternativt söka igen och rätta till det som gjorde så att man fick avslag.

Tack för svar, håller tummarna att ingen borgenär motsätter sig min saneringen trots att jag kommer ha en väldigt låg avb plan i början : /.
 

Trasslig

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
2 November 2020
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
134
Poäng
317
Hej.
Ni som ansökt om skuldsanering utan att ha skulder hos kfm.
Hur har det gått för er?
Har ni haft kontakt med kommunens rådgivare eller ansökt själva?
Tacksam för svar
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Fick hem betalplanen redan idag, ska börja betala sista juli. 6600:- i månaden ska jag betala.

Hur mycket betalade du under ditt inledande?

Jag betalar 10.340 kr sedan förra månaden och jag har ett inledande.
 

Trasslig

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
2 November 2020
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
134
Poäng
317
Hej.
Om jag skulle ansöka om skuldsanering idag.
Vad gör jag medan handläggningstiden pågår?
Har ännu inget hos kfm men fixar inte alla skulder=/

Har ett hus som finns värde därför är jag livrädd över att släppa något alls...

Har ngn tagit hjälp av kommunens rådgivare?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp